رسالت انقلابی

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ

رسالت انقلابی

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ

رسالت انقلابی
بسم الله الرحمن الرحیم
راه مقابله با جنگ نرم دشمن وابزارهای همچون ماهواره و رسانه های تبلیغاتی دشمن فقط و فقط تحلیل و روشنگری هدف های شوم این ابزار هاست .
ما باید از این ابزار های ارتباطی به نحو احسن استفاده کنیم برای ترویج دین مبین اسلام در سرتاسر جهان که وبلاگ یکی از این ابزار می باشد که میتوان به راحتی حرف اسلام را نشر داد .
هرکس در هرجایگاهی که هست رسالتی دارد که باید به آن رسالت عمل کند .
امام خامنه ای :
ای سید و مولای ما پیش خدای متعال گواهی بده که ما در راه اسلام تا آخرین نفس ایستاده ایم...

پیام های کوتاه
Weekly Saying
" And those who annoy the believing men and the believing women undeservedly, they indeed bear the guilt of slander and manifest sin."
(The Holy Quran, 33:58)

Cartoons new

terrorISM and zionISM

No war on Syria

Boycott Israel Campaign

Boycott Israel Campaign

authors
recent comments

سرتیپ خلبان شهید «جواد فکوری» خلبانی ورزیده و کاردان بود که شجاعت کم نظیر او الگوی بسیار خوبی برای خلبانان جوان بود؛ تدابیر او در انهدام پالایشگاه های دشمن موجب قطع تولید سوخت تانک و هواپیما و روغن های مورد نیاز ماشین جنگی صدام شد.

سرتیپ خلبان شهید «جواد فکوری» در سال 1317 در شهرستان تبریز دیده به جهان گشود و دوران کودکی و تحصیلات ابتدایی و متوسطه تا دریافت دیپلم را در همان زادگاهش سپری کرد.

در سال 1337 وارد دانشکده افسری نیروی زمینی ارتش شد و پس از گذشت یک سال به تقاضای شخصی و پس از طی آزمون و آزمایشات بدنی به دانشکده خلبانی نیروی هوایی روی آورد.

آموزش مقدماتی و آکادمی پرواز را در ایران پشت سر گذاشت و با هواپیمای T41 که به نام «سسنا» معروف است و pipre پایپر و T4 به نام هارورد، پرواز کرد که این هواپیمای آخر از سری جنگنده های رهگیر و بمب افکن باقی مانده از جنگ جهانی دوم بود.

سپس برای ادامه تحصیلات خلبانی نظامی راهی ایالات متحده آمریکا شد. در نیروی هوایی ایالات متحده آکادمی کامل هوانوردی و پرواز را بر روی هواپیماهای 34ـt و 37ـt و 33ـt طی کرد و موفق به دریافت نشان خلبانی و درجه ستوان دومی شد.

سپس به اسکادران های آموزشی تاکتیکی هواپیماهای 86ـf معروف به saber به ایران و پایگاه دوم شکاری در دزفول که به نام «وحدتی» معروف بود، انتقال یافت.

*معلم خلبانی همه خلبان های اف 5

سرتیپ فکوری با تجهیز نیروی هوایی به هواپیماهای مافوق صوت اف ـ 5 برای پرواز با هواپیماهای مدرن انتخاب و پس از طی دوره آموزشی در مهرآباد تهران به پایگاه سوم شکاری در همدان به نام پایگاه شاهرخی، منتقل شد؛ (این پایگاه پس از پیروزی انقلاب در سال 1358 با توجه به شهادت سرگرد خلبان «نوژه» به نام پایگاه هوایی شهید«نوژه» تغییر نام یافت).

سپس با ورود هواپیماهای فانتوم (اف ـ 4) به نیروی هوایی در سال 1347 برای آموزش این هواپیماها برگزیده شد و با شایستگی در جمع دومین گروه خلبانانی قرار گرفت که برای آموزش هنر آموزگاری این هواپیما به آلمان سفر کرد.

اگر چه او از جمله نخستین معلم خلبانان اف ـ 5 نیز بود، اما می توان گفت این خلبان شجاع معلم خلبانی تمامی خلبانان اف ـ 4 در نیروی هوایی بوده است.

*ویژگی های فردی سرتیپ خلبان شهید جواد فکوری

شهید فکوری خلبان ورزیده و کاردانی بود که شجاعت کم نظیر او الگوی بسیار خوبی برای خلبانان جوان تبدیل شده بود. او افسری مؤمن و متعهد به انجام فرایض دینی و پایبند به مبانی انضباطی و بسیار قاطع بود. ایمان راسخ مذهبی او موجب دفع توطئه حزب خلق مسلمان در تبریز و دستگیر شد و تا از دست دادن جان خود ایستادگی کرد. اما شجاعت ذاتی او و خواست خدا و یاری همکارانش در تبریز او را از زندان شاخه نظامی حزب خلق مسلمان نجات داد.

در دولت شهید رجایی او به سمت وزارت دفاع برگزیده شد و بلافاصله وارد جنگ شده و سخت ترین لحظات فرماندهی برای او در این دوران رقم خورد تا جایی که منجر به شهادت او شد.

در دوران فرماندهی او در نیروی هوایی انسجام نیرو و برقراری انضباط نظامی و توجه به سلسله مراتب فرماندهی آغاز شد و تا زمان شهادتش در این زمینه پیشرفت های مهمی به دست آورد، به طوری که نهاجا به تنهایی پس از آغاز جنگ تا ماه ها بعد در برابر ارتش عراق ایستادگی کرد.

تدابیر او در انهدام پالایشگاه های دشمن موجب قطع تولید سوخت تانک و هواپیما و روغن های مورد نیاز ماشین جنگی صدام شد، تا جایی که توانست این ماشین جهنمی را در بیابان های اهواز متوقف کند.

*مسئولیت های شهید فکوری

فرمانده پایگاه دوم شکاری تبریز، فرمانده پایگاه یکم شکاری مهرآباد تهران، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزیر دفاع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در کابینه شهید رجایی از مهمترین فعالیت های سرتیپ خلبان شهید جواد فکوری بوده است.

از کارهای گران قدر او، اعزام 140 هواپیمای جنگنده در تاریخ یکم مهر ماه سال 1359 به سوی خاک عراق پس از اولین حمله هوایی ناگهانی مزدوران بعث بود. فکوری به عنوان فرمانده جهت منسجم و هماهنگ کردن نیروها بسیار تلاش می کرد.

شهید فکوری هنگامی که سرافراز و پیروز از عملیات ثامن الائمه از اهواز به سوی تهران بازمی گشت، در نزدیکی کهریزک دچار سانحه هوایی شد و به اتفاق چند تن از فرماندهان ارتش و سپاه از جمله شهیدان کلاهدوز، جهان آرا و فلاحی به درجه شهادت نائل آمد.

نظرات  (۱)

۱۸ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۴:۵۴ یک اخرالزمانی
سلام
بسیار عالی
بروزم با طرحی جدید
یا علی

send comment

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی